TravelissimaS

Miami szerethető oldala – és ami egy napba belefér

Ezt a bejegyzést egy olyan számomra különleges személynek ajánlom, aki rábírt venni arra, hogy elutazzak egy olyan helyre, ahová soha nem vágytam.

Miami sokunk számára rengeteg amerikai filmből és sorozatból ismerős. A pálmafákkal szegélyezett Ocean Drive, a homokos tengerpart a távolban kirajzolódó felhőkarcolókkal, a nagyobbnál nagyobb luxusjachtok, az akár 6-7 sávos sugárutak, hidak, melyek összekötik az egyes, Miamihoz tartozó szigeteket, az óriás óceánjárók – ez mind-mind Miami. Bevallom, sosem vágytam oda, azt hittem, hogy nem fog tetszeni a város, hogy túl sok lesz nekem. Aztán megtapasztaltam és kiderült, hogy Miaminak van egy szerethető oldala – legalábbis számomra.

Miamiba sokan a térségünkből talán egy Karib-tengeri körutazás céljából repülik át az Atlanti-óceánt, ugyanis mint az köztudott, Miami kikötőjéből indulnak azok az óriási óceánjárók, melyek a Karib-térségben körbeutaztatják a kíváncsi turistákat.

Sokszor magára Miamira talán nem is jut túl sok idő, de ha mégis, az ember talán nem tudja kihozni belőle a maximumot. Igaz, mi a barátnőnk jóvoltából több időt töltöttünk ebben az amerikai nagyvárosban, így elég sokat tapasztaltunk elsőkézből. Ezekből az élményekből raktam össze egy egész napravalót – úgy, ahogy én csinálnám. És mindezt vagy bérelt autóval vagy Uber-rel.

Reggeli a Jimmy’s-ben

Kezdjük egy jó kiadós amerikai reggelivel a napot, ha már Amerikában vagyunk. Legalábbis mi így voltuk vele. Igen, tudom, nem túl diétás a juharszirupos palacsintából, rántottából, pirított szalonnából és fehér, édes toastkenyérből álló menü, de egyszer csak belefér. És egy intenzív programból álló naphoz kell az energia is. Viszont ha már arra vetemedünk, hogy egy ilyen menüsorral kezdjük a napot, nem árt egy echte amcsi reggelizőhelyet találni. Nekünk a Jimmy’s Eastside Diner-t (7201 Biscayne Blvd, Miami, FL 33138, USA) ajánlotta a barátnőnk és nem kellett csalódnunk benne.

Tipikusan olyan hely ez, ahol bordó bőrrel bevont padokba huppanhatunk egyoldalról, ahol a bárpultnál magasodó székeken az egyedül étkezők fogyasztják jóízően kávénak nem nevezhető sötét színű forró italukat. Ahol az ablakokban befigyel a színes vitrázs és ahol a 70 éves Lizzie néni vagy Jimmy bácsi (vagy bárhogy is hívják) köténykéjében járkál fel-alá egy kancsóval a kezében és kétpercenként azt kérdezi, hogy kérünk-e még egy kis kávét. Számomra ez volt a Jimmy’s és az igazi amerikai reggeli.

Wynwood

A kiadós reggelit valahogy le kell mozogni, így egy séta a Wynwoodban igazán jóleshet.

Wynwood Miami korábbi ipari kerülete volt. Ma már az épületek falait hatalmas színes festmények díszítik és ezek tükrözik vissza a negyed hangulatát. A 2000-es évek elejétől egyre több figyelmet kapott ez a különleges negyed és befektetők segítségével létrehozták a Wynwood Walls-t, amely lényegében egy állandó utcai rotációs falfestmény-kiállítás. A graffitiken kívül nagy hangsúlyt fektetnek itt a divatra is, tehát ha valaki be szeretne szerezni néhány egyedi ruhadarabot, az jó helyen jár.

A sör szerelmesei jónéhány kézműves helyi sörfőzde közül válogathatnak. A Concrete Beach Brewery (325 NW 24th St, Miami, FL 33127, USA) nemcsak kellemes hangulatot áraszt rendkívül designos és ízléses belső kialakításával, de egy hatalmas üvegfalon keresztül be lehet pillantani a sörfőzés rejtelmeibe is.

Érdemes a 4-soros válogatásukat megkóstolni, amelybe saját magunk válagathatjuk össze a 4 fajta folyékony kenyeret.

Bill Baggs Cape Park

A Wynwood-i művészeti kitérő és a sörfőzde látogatása után jó ötlet lehet egy természetközelibb élmény. Ehhez tökéletes helyszínt nyújt a Bill Bags Cape.

Itt áll méltóságteljesen a mai napig az a történelmi világítótorony, amely 1825-ben épült és a legrégebbi fennmaradt építmény Miami-Dade megyében. A parkot egyébként arról az újságíróról nevezték el, aki aktivista is volt egyben és azért harcolt, hogy megvédje természetes szépségében ezt a területet azoktól a befektetőktől, akik hoteleket és tengerparti házakat akartak ideépíteni. Hál’ Istennek, hogy Bill erőveszítése sikerhez vezetett, mivel Miaminak megmaradt egy hatalmas és gyönyörű zöld területe, mely nincs is olyan messze a belvárostól (kb. 17 km).

A parkba nem lehet csak úgy behajtani, 8 USD-t kérnek el egy személygépkocsiért (2-8 fő), 2 USD a belépő gyalogosan vagy kerékpáron és 4 USD motron vagy egy személyes autóban.

A sziget csúcsának a nyugati oldalán sétálva ha szerencsések vagyunk, akár lamantinokat is megpillanthatunk és a parkban andalogva rengeteg madárfajtával találkozhatunk.

Másszunk fel a világítótoronyba (reggel 10-kor nyit és a belépés ide már ingyenes) és csodáljuk meg fentről Miami látképét a messzi távolban. Aztán tegyünk egy rövid látogatást a kisházba, ahol a világítórorony őre és karbantartója lakott családjával.

Mielőtt visszaindulnánk a zajos városba, frissüljünk fel az óceán hűs vizében (a toronytól északra, a keleti parton lehet fürdeni) és ebédeljünk egyet a Lighthouse Cafe-ban.

Miami Beach és Ocean Drive

Folytassuk napunkat a Miami Beach-en, amely egy másik szigeten terül el. Ez az igazi Miami! Mármint amit a filmekből és a képekről ismerünk, ezért kihagyhatatlan állomása ez a napunknak!

Amennyiben autóval közlekedünk, parkoljunk le a Nikki Beach Miami mögötti parkolóban (66 Ocean Dr Parking). Egy automatából lehet jegyet váltani.

A parkolóból már csak egy pár lépésre van az óceánpart. És tényleg olyan, mint a filmekben. Finom, puha, krémszínű homok, gyönyörű türkizkék víz, néhány méterre egymástól a különféle színű vízimentő tornyok. A háttérben luxusapartmanok sorakoznak, előttük szépen sorban kiültetett pálmafák, a fejünk felett sirályok és pelikánok repkednek. Ha valaki az eldugott kis helyeket keresi, rossz helyen jár.

Gyarorlatilag a sziget déli csücskébe érkezünk, itt található a South Pointe Pier, Miami Beach híres mólója. A helyiek előszeretettel járnak ki ide sétálni, de akár futni és edzeni is.

A mólótól 2 km-re északra van a Clock Tower, ami fordításban toronyórát jelent. Mondjuk olyan messze van ez egy toronyórától, mint Makó Jeruzsálemtől, tényleg nem egy prágai Orloj, de az övék és a turisták előszeretettel fotózkodnak ott. Nekünk például egy nagyon nyomós okunk volt egy fénykép erejéig pózolni itt, ráadásul pezsgővel a kezünkben, ugyanis a barátnőnk szülinapját ünnepeltük, így kötelező volt az aznapi dátummal ezt jelezni. VIGYÁZAT! Egyébként NEM szabad nyilvános helyen alkoholt fogyasztani, csakis úgy, hogy a pohár/üveg nem látszik, tehát mondjuk papírzacskóban. Mi is csak pózoltunk a pezsgőspohárral…

Az óráig vagy az óceánparton sétálhatunk fel, vagy pedig az égbe meredő pálmafákkal szegélyezett Ocean Drive-on keresztül.

Monty’s on South Beach

Egy fárasztó nap végén, amikorra a nap leszívta az összes energiánkat, megmártóztunk a hűs habokban, itt az idő továbbállni. A sziget nyugati oldalán található Monty’s (300 Alton Rd, Miami Beach, FL 33139, USA) étterem tökéletes helyszíne a nap lezárásának. Csak helyet kell foglalni és évezni a környezetet, miközben a rendkívül kedves felszolgáló személyzet nagy mosollyal az arcán körbeugrál minket.

Hétfőtől péntekig 16 és 20 óra között ráadásul happy hour-ral várják vendégeiket.

Rendeljünk egy kis csipegetnivalót (ajánlom a garnéla kosarat – isteni finom volt!) vagy egy Monty’s hamburgert házi sültkrumplival, mellé egy mohitot vagy margaritat, dőljünk hátra és élvezzük ahogy nyugovóra tér a nap a kikötőben horgonyozó yachtok és Miami felhőkarcolói mögött.

Egyébként meg kell, hogy mondjam, kellemesen csalódtam a Monty’s-ban az árak láttán. Egy jó adag hamburgerért 14 dollárt kértek el, a koktélokért happy hour idején 5 dollárt fizettünk. Ok, ezek az árak még mindig magasabbak a mi árainknál (bár van Budapesten is néhány hely, aminek hasonló a díjszabása), de hát mégiscsak Miamiban gyönyörködtünk a  naplementében!